Click here to budakstudio »

Friday, November 14, 2008

Khabar dari Timur (episod 4 - selamat tinggal sem 2)


Bila datangnya hari terakhir untuk pengajian semester ini, selepas menghadapi waktu-waktu sukar selama 5 bulan, perasaan yang bercampur-baur datang dengan tiba-tiba. Mungkin perasaan lega lebih tepat untuk menggambarkan keadaan sekarang, tetapi percayalah, beberapa hari kemudian perasaan gementar akan muncul kerana memikirkan keputusan yang bakal kita peroleh. Mungkin sekiranya anda seorang yang sentiasa komited dalam setiap tugasan dan ujian yang dilakukan, anda tidak perlu risau sangat kerana biasanya setiap usaha yang ikhlas mendatangkan hasil yang setimpal dengan usaha kita itu. Tapi bagi aku yang sentiasa hilang fokus dalam mencari idea, juga sering terlena apabila mengulangkaji pelajaran, memang layak untuk aku kecewa sekiranya tidak melepasi cabaran untuk semester ini. Mungkin tawakkal tidak mencukupi bagi aku andainya doa aku tidak mengimbangi dengan usaha yang aku keluarkan. Selepas memikirkan bagaimanakah keputusan untuk semester ini, datang pula perasaan lain yang mana bagi menghadapi cabaran untuk semester akan datang, pastinya akan memberikan kesukaran dan halangan yang lebih hebat. Bersedialah untuk menghadapi hari itu. Untuk semester ini, aku ucapkan selamat tinggal....

0 comments: