Click here to budakstudio »

Tuesday, December 2, 2008

Ayam


Langit terang buat pertama kalinya sejak aku pulang ke kampung. Ayam-ayam dah tak melepak kat depan rumah aku, yang sejak hujan turun haiwan-haiwan tersebut selalu melepaskan sisa buangannya di tangga. Menjadi tugasan aku untuk membersihkan najis tersebut, tetapi aku tidak merungut. Mungkin menjadi sifat aku untuk merungut dalam beberapa perkara, tetapi dalam situasi ini aku boleh bersabar.
Ini kerana aku sedang kebosanan di rumah, dan melakukan perkara-perkara sedemikian akan sedikit-sebanyak memberikan senaman secara tidak langsung.
Mood aku baik hari ini, kerana komputer aku telah berjaya diformat semula dan kembali cergas seperti dahulu setelah pelbagai virus, spyware, rootkit dan pelbagai ancaman kepada komputer berjaya dilupuskan. Apa yang penting, walaupun internet masih lembap kerana line broadband di kawasan kampung agak lemah, tetapi aku masih mampu untuk melayari internet dan berhubung dengan dunia luar.

Langit terang buat pertama kalinya sejak aku pulang, tetapi fikiran aku tidak seterang langit. Mungkin aku harus berhenti disini.

0 comments: